خونه خورشید

خونه خورشید

اکوتوریسم و بومگردی در ایران
خونه خورشید

خونه خورشید

اکوتوریسم و بومگردی در ایران

سفرهای هیجان انگیز در طبیعت

سفرهای هیجان انگیز در طبیعت تازه نیست اما تازه شده است،  در گذشته ها و در تمام طول تاریخ،  همه آدمها سفرهای هیجان انگیز در طبیعت داشتند.  طبیعت براحتی در همه جا در دسترس بود و مناطق بکر و ناشناخته بدون عکس و نقشه بودند،  هر سفری ماجراجویانه ولی عادی بود.  اما امروزه سفرها ماجراجویانه،  برای مردم عادی نیستند،  بلکه باید سفرهای هیجان انگیز در طبیعت را ماجراجویانه بسازیم.

سفرهای هیجان انگیز در طبیعت

سفرهای هیجان انگیز در طبیعت

تصویر منظره زیبای طبیعی،  عکس شماره 4006.

 این برگه بشماره 1415 پیوست لینک زیر است:

کلیک کنید:  تاریخ مسافرت و گردشگری در ایران

سفرهای هیجان انگیز در طبیعت

لوگو ایران را بدرستی بشناسیم،  عکس شماره 1617.

سفرهای هیجان انگیز در طبیعت

سفرهای هیجان انگیز در طبیعت

      عاشقان طبیعت گردی هیجان انگیز و ماجراجویانه روز بروز بیشتر میشوند،  رفتن به مناطق بکر و جنگلها و کشف جاهای نادیده،  علاقمندان زیادی پیدا کرده است.  همیشه چند نفری در مسیرهای هیجان انگیز گم می شوند،  و یافتن شدن نیز هیجان بیشتری دارد.

      سفرهای خاطره انگیز ماجراجویانه پدیده‌ نو شده در جهان است،  و بیشتر افرادی که به این سفرها گرایش دارند،  کسانی هستند که دوست دارند از شهر و محل سکونت‌ خود دور شوند.  آنهای می خواهند کمی از زندگی روزمره و یکنواخت همیشگی فاصله بگیرند،  و لذت و هیجان زندگی در طبیعت خشن و زیبا و مناطق بکر و دست نخورده را با کمترین امکانات حس کنند،  و تجربه جدیدی به زندگی خویش با یک کوله پشتی بیافزایند.

      طبیعت دور دست و گاه وحشی با همه دشواریها،  زیبایی های حیرت آور دارد.  پیمودن مسیرهای طولانی و سنگلاخی و حرکت و هیجان در میان دره های پر آب و عمیق،  جنگلهای پر پشت،  و یا کویرهای خشک و خشن،  به تاب و توان بالا از نظر جسمی نیاز دارد.  یک فرد ماجراجو می تواند با گردش خود در طبیعت بکر مناطق دور از دسترس،  قدرت روحی و جسمی خود را بالا ببرد.

      فعالیتهای جسمانی در گردشگری ماجراجویانه،  بسیار به گردشگری ورزشی نزدیک است،  و یک گردشگر ماجراجو باید فعالیتهای ورزشی مناسب انجام دهد،  و امکانات و وسایل جانبی به همراه داشته باشد.  ورزش هایی نظیر صخره‌ نوردی، کوه ‌نوری، بانجی ‌جامپینگ، دوچرخه ‌سواری در کوهستان، قایق‌ سواری در آبهای خروشان، زیپ‌لاین، غواصی با کپسول اکسیژن، پاراگلایدر،  شن ‌سواری و… فعالیتهای هستند،  که در هر دو دسته گردشگری ورزشی و ورزش ماجراجویانه جای میگیرند.

      بسیاری از جوانان علاقمند به طبیعت گردی به صورت گروهی،  در فعالیتهای ورزشی وابسته به طبیعت حضور می یابند،  تا هم تجربه کسب کنند،  و هم لذت حضور در طبیعت بکر را در ذهن خود ثبت کنند.  گردشگری ماجراجویانه، بهترین نوع سفر و گردشگری برای آن دسته از افرادی است،  که در طول زندگی همیشه به دنبال تجربه و کشف ناشناخته ها هستند.  در سفرها و طبیعت گردیها بسیاری از گیاهان طبیعی دارویی و خوراکی، حیوانات و گونه های جانوری بسیار نادر را شاهد خواهیم بود.

      فصلهای سال حال و هوای خاصی برای طبیعت گردی دارد،  و حضور در دامن طبیعت در یک صبح زیبا،  و لذت خوردن صبحانه ای مختصر،  بهشت رویایی را برای هر فرد متصور می شود.  دور بودن از زندگی ماشینی و لذت بردن و کشف چیزهای جدید،  از عوامل مهم حضور در طبیعت است.  در مناطق دور افتاده تصاویر بسیار زیبا،  چشمه های آب حیرت انگیز و انواع پرندگان و جانوران مختلف و کمیاب را می بینیم،  و جز تحسین بر طبیعت چیزی دیگر نمی توان به زبان آورد.

      روز و شب را با طبیعت گردی و لذت خوردن خوراکیها و غذاهای محلی،  گذران غیر قابل توصیف است.  گردشگری ماجراجویانه علاوه بر فراهم کردن شرایط ایده آل برای داشتن روزهایی هیجان انگیز در زندگی،  تاثیرات مثبت و منفی بر اقتصاد و محیط زیست می گذارد.  در نتیجه نیاز به شناخت و فرهنگ سازی در این زمینه احساس می شود،  تا افراد مناطق مختلف با کمترین هزینه لذت زندگی ساده را تجربه کنند.

      در گردشگری ماجرا جویانه افراد باید علم و آگاهی لازم را داشته باشند،  و با هماهنگی تربیت بدنی توان برخورد با شرایط سخت را برخوردار باشند.  در صورت اتفاق غیر مترقبه با توجه به نوع گردشگری ماجراجویانه،  که در مناطق دور دست صورت می گیرد،  لازم است اطلاعات و دانش مربوطه را کسب کرد.

   مهم:  برای کشف آثار تاریخی و طبیعی،  داشتن ذهن ماجراجویانه یک اصل است،  همچنین دارا بودن دانش سفرهای هیجان انگیز در طبیعت،  راهکار رسیدن به آن است.

کلیک کنید:  گردشگری روشنگر توریسم کلاسیک

سفرهای هیجان انگیز در طبیعت

انواع گردشگری ماجراجویانه

      دو نوع گردشگری ماجرا جویانه سخت و نرم وجود دارد.  پر طرفداران آن شامل موج سواری، دوچرخه سواری کوهستان، رفتینگ، بانجی جامپینگ،  صخره نوردی و کوهنوردی در سطح دشوار،  غار نوردی و یخ نوردی است.  در مقابل آن گردشگری ماجرا جویانه نرم،  شامل،  اسنورکلینگ،  پیاده روی و طبیعت گردی در مناطق ناشناخته،  اسب سواری،  دوچرخه سواری در سطح متوسط، غواصی و قایق سواری در رودخانه است.

      در گردشگری نوع سخت،  بیشتر نیاز به امکانات و تجهیزات و آگاهی جسمانی کافی و... است.  اما در گردشگری ماجرا جویانه نرم،  داشتن لوازم ضروری و توان جسمانی مناسب کفایت می کند.  فرهنگ سازی و اطلاع رسانی و آموزش،  نقش مهمی در معرفی طبیعت گردی ماجراجویانه دارد.  این تارنما می تواند کمک بزرگی در این آگاهی رسانی باشد.

سفرهای هیجان انگیز در طبیعت

گذشته حال آینده

سفرهای هیجان انگیز در طبیعت

تصویر انوش راوید در یک گورستان دوران کهن ایران،  عکس شماره 7276.

      گذشته درس است و حال هدیه و آینده انگیزه است.  گذشته را با خوب و بد نسنجیم،  درس بدانیم و آنرا درست یاد بگیریم.  حال را به یادگیری و سازندگی سپری کنیم،  و از آن به نیکی استفاده نماییم.  آینده را با درس گرفتن از گذشته،  و آموزش و سازندگی حال بخوبی بسازیم.

...............

   برچسبها:  سفرهای اکتشافی, هیجان انگیز، سفر طبیعی, ذهن ماجراجویانه, انواع گردشگری, طبیعت گردی.

   هشتگها:  #گردشگری, #ماجراجویانه.

............

سفرهای هیجان انگیز در طبیعت

مستندهای مربوط

مستندهای بیشتر را در آپارات و نماشا لینک آن در ستون کناری ارگ ایران

http://arq.ir

آبشار زیبا مخفی میان جنگل و دور از دسترس، در نزدیکی راویدسرا، برای حفظ محیط زیست و طبیعت، آدرس نمی دهم.

* * * * * * * * * *

............................

کلیک کنید:  کشف ردپای انسان در مدار شمالی

کلیک کنید:  وسایل لازم برای سفرهای هیجان انگیز

کلیک کنید:  داستان کاخهای شکستنی با شیشه سیاه جهل

    توجه 1:  اگر وبسایت ارگ ایران به هر علت و اتفاق،  مسدود، حذف یا از دسترس خارج شد،  در جستجوها بنویسید:  تارنمای ارگ ایران،  یا،  فهرست مقالات انوش راوید،  سپس صفحه اول و یا جدید ترین عکسها و مطالب ارگ ایران را بیابید.

   توجه 2:  جهت یافتن مطالب،  یا پاسخ پرسش های خود،  کلمات کلیدی را در جستجوهای ستون کناری ارگ ایران بنویسید،  و مطالب را مطالعه نمایید،  و در جهت دانش مربوطه این تارنما،  با استراتژی مشخص یاریم نمایید.

   توجه 3:  مطالب وبسایت ارگ ایران،  توسط ده ها وبلاگ و تارنمای دیگر،  بصورت خودکار و یا دستی کپی پیس می شود،  از این نظر هیچ مسئله ای نیست،  و باعث خوشحالی من است.  ولی عزیزان توجه داشته باشند،  که حتماً جهت پیگیر و نظر نوشتن درباره مطالب،  به ارگ ایران مراجعه نمایند.

   ــ  از نظرات شما عزیزان جهت پیشبرد اهداف ملی ایرانی در وبسایت بهره می برم،  همچنین کپی برداری از مقالات و استفاده از آنها با ذکر منبع یا بدون ذکر منبع،  آزاد و باعث خوشحالی من است.

ارگ ایران         http://arq.ir

پرسشهای خود را ابتدا در جستجوهای تارنما بنویسید،  به احتمال زیاد پاسخ خود را می یابید

جهت آینده ای بهتر دیدگاه خود را بنویسید،  و در گفتگوهای تاریخی و جغرافیایی و اجتماعی شرکت کنید.

برای دریافت فهرست منابع نوشته ها،  در بخش نظرات زیر برگه مورد نظر پیام بگذارید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.